Bez tego Twój marketing i sprzedaż może rozsypać się jak domek z kart…
Być może już ten domek się chwieje…
I lada moment runie…
Co mam na myśli?
Robisz sporo, ale nadal to nie przekłada się na wymierne efekty w kontekście sprzedaży?
Próbujesz wszystkiego… i ciągle nie wychodzi?
To normalne…
Kiedy marketing i sprzedaż nie przynoszą nam oczekiwanych rezultatów, to zazwyczaj szukamy innych lepszych metod na to, aby w końcu to co robimy przyniosło nam upragnione efekty.
Wówczas:
Próbujemy różnych działań,
Różnych metod,
Strategii,
Niektórzy zatrudniają agencje lub specjalistów…
A jeszcze inni mają różne przekonania, że jeśli będą mieć xyz (np. większe zasięgi) to ich sprzedaż w końcu ruszy.
Jednak nadal wszelkie próby kończą się fiaskiem!
Oto rozwiązanie, którego być może szukasz:
Tym najważniejszym i brakującym ogniwem są fundamenty.
Czyli te elementy, na których opiera się Twój cały biznes.
Tymi fundamentami są:
Rynek, na którym działasz i dobra znajomość klientów na tym rynku.
Twoje otoczenie w postaci rynku jest wszystkim.
Jeśli działasz na rynku, gdzie jest masa potencjalnych świadomych klientów z dużymi palącymi problemami lub marzeniami / celami – to nawet nie czytałbyś tych moich treści.
Jednak każdy działa zazwyczaj na trudnym i konkurencyjnym rynku. Klienci często nie są gotowi na zakup tu i teraz.
Czasem nasz rynek jest zbyt mały, a firm próbujących dotrzeć do Twoich klientów jest sporo.
Wówczas jest ciężko. Jest walka. Jest problem.
Czy jest na to rozwiązanie?
Musisz poznać ten rynek i klientów lepiej niż cała Twoja konkurencja razem wzięta!
Bez odpowiednich badań niestety tego nie zrobisz.
W moim programie mentoringowym pokazuję jak wykonać dobre badania rynkowe. Jak wybrać idealnego klienta oraz jak analizować go pod kątem demograficznym, psychologicznym i behawioralnym.
Oferta – czyli co Twój potencjalny klient otrzyma w zamian za swoje pieniądze oraz sposób prezentacji Twojej oferty.
To nasz konik!
W 99% przypadkach Twoja usługa jest podobna do innych usług.
Kiedy nawet być może świadczysz wyższą jakość niż inni, to klienci i tak porównują sobie ceny.
Dlaczego? Ty widzisz, ale oni nie widzą różnicy!
Nikt nie jest idiotą i nie kupi tego samego u Ciebie, jak u kogoś innego może to kupić taniej.
Co zrobić?
Możesz „podrasować swoją ofertę” aby wyjść z kategorii: Ten jest taki sam jak inni.
Jak zająć się swoją ofertą na poważnie omawiam również w moim programie.
Wyróżniki Twojej marki – to kolejny element, który jest dość ważny i istotny.
Potrzebujesz być inny, lepszy, wyjątkowy – odróżniający się od swojej konkurencji.
Jeśli będziesz podobny lub taki sam, to w oczach klientów nie będzie różnicy czy pójdą do Ciebie, czy do konkurencji.
W programie mentoringowym poznasz aż 14 takich wyróżników i jak ze szwedzkiego stołu wybierzesz takie, które do Ciebie pasują.
Strategia cenowa – to kolejny ważny, często pomijany aspekt i fundament.
To jaką masz cenę, jak ją przedstawiasz i jaki masz model wyceny jest piekielnie ważny.
W programie również uczę i pokazuję różne modele wycen swoich usług.
Ostatnim fundamentem jesteś Ty!
Twoje wyniki w dużej mierze zależą od Ciebie samego: Twoich chęci, motywacji, samodyscypliny, mentalu, wytrwałości, przekonań etc.!
Kiedy będziesz sam siebie podkopywał, patrzył na innych, porównywał się z konkurencją, czuł się źle mówiąc duże stawki za swoje usługi….
…to taki będziesz miał efekt sprzedażowy.
Nad tym elementem również popracujemy dając Ci narzędzia i moje wsparcie!
Podsumowanie:
Jeśli coś do tej pory Ci nie wychodziło, załamujesz się i nie wiesz, co robić dalej, to pomyśl właśnie o swoich fundamentach!