Dziś ostatnia część:

Dlaczego Twoi potencjalni klienci od Ciebie nie kupują tyle ile chciałbyś, żeby kupowali?

Co sprawia, że nie podejmują decyzji zakupowych kupując Twoje usługi, produkty czy szkolenia?

Powód 7. Ktoś mi odradził / zabronił zakupu

Klienci to nie samotne jednostki. W wielu przypadkach decyzję o zakupie podejmuje z kimś innym. 

Może być to wspólnik, żona, mąż…

Ile razy słyszałeś od swojego klienta, że muszę to przedyskutować ze wspólnikiem, żoną, mężem, a potem nie było odzewu…

Kiedy druga osoba odradzi naszemu klientowi zakupu, to nie kupi.

To jest naprawdę mocny powód, na który często nie mamy zbytnio wpływu.

Czy jednak możemy coś z tym zrobić?

Po pierwsze: Idealnie jakbyśmy w naszej sprzedaży przekonywali jednocześnie wszystkich decydentów. Czyli jeśli spotykasz się z klientem i z nim rozmawiasz, to dobrze jakby na spotkaniu byli wszyscy decydenci.

Po drugie: Twój przekaz i wartość, którą oferujesz musi być dla klienta ważna i pilna. Znowu wracamy do tematu wartości i pilności.

Po trzecie: Możesz też w rozmowach zamienić swojego klienta na adwokata, aby stanął po Twojej stronie i żebyście wspólnie przekonali drugą stronę.

Celem Twojej komunikacji jest zmiana z:

Ktoś mi odradził / zabronił zakupu -> KTOŚ MI POLECIŁ ZAKUP / WYRAZIŁ ZGODĘ NA ZAKUP.

Powód 8. Nie mam takich środków finansowych

Kolejny częsty powód, przez który Twoi klienci nie kupują. O finansach już było, ale tym razem chodzi o realny brak pieniędzy. 

Jeśli coś wykracza poza możliwości finansowe Twojego klienta, to nawet jakby był gotowy na zakup tu i teraz, to nie kupi. 

Ten problem również leży mocno po stronie naszego klienta.

Co my możemy zrobić w takim przypadku?

Po pierwsze: to, że klient nie ma pieniędzy na Twoją usługę, to nigdy nie traktuj go gorzej. Szanujemy ludzi i akceptujemy ich sytuację. Każdy w życiu miał różnie.

Po drugie: Regularność i cierpliwość w komunikacji. To, że dzisiaj ten klient nie ma pieniędzy teraz, to nie oznacza, że za jakiś czas ich nie będzie miał.

Po trzecie: Jeśli coś dla Twojego klienta jest naprawdę ważne, to pieniądze się znajdą. Czy znowu wracamy do wartości i pilności?

Po czwarte: Systemy ratalne. Większe sumy możemy klientowi rozłożyć na raty. Istnieje masa różnych możliwości, aby coś takiego zrobić.

Np. możesz część pieniędzy brać z góry, a część po wykonaniu usługi.

Możesz zaoferować własny system ratalny lub skorzystać z systemów bankowych. 

Mój program Mentoringowo-Szkoleniowy również możesz kupić na raty.

Tak m.in. sprzedaje się droższe produkty lub usługi. Bierzemy leasingi lub kredyty, aby coś sfinansować. Dzięki temu można w dłuższym terminie rozłożyć sobie całą płatność.

Celem Twojej komunikacji jest zmiana z:

Nie mam takich środków finansowych -> MOGĘ ROZŁOŻYĆ PŁATNOŚĆ ZA TEN ZAKUP NA RATY

To tyle. Mam nadzieję, że poznając te 8 powodów, przez które ludzie nie kupują i wdrażając działania prewencyjne zwiększysz skuteczność swojego marketingu i sprzedaży!