Chcesz regularnie pozyskiwać nowych klientów na swoje usługi i nie wiesz co robić i od czego zacząć?
 
Działań marketingowo-sprzedażowych, które możesz robić są setki, ale nasz czas, budżet i energia są mocno ograniczone.
 
M.in. możesz zająć się:
 
✅ budowaniem strony,
✅ prowadzeniem profili na mediach społecznościowych,
✅ pozycjonowaniem,
✅ dopracowywaniem identyfikacji wizualnej,
✅ reklamą w Google, na Facebooku, Instagramie, TikToku,
✅ tworzeniem postów,
✅ pracą nad ofertą,
✅ nagrywaniem rolek,
✅ pisaniem e-maili,
✅ nagrywaniem filmów na kanał na YouTube,
✅ zbieraniem opinii,
✅ etc.
 
A nasza uwaga w danej chwili jest tylko jedna…!
 
Oto nasze wyzwanie:
 
Odkryć działania i strategie, które przyniosą najlepsze efekty w możliwie najkrótszym czasie i stopa zwrotu z nich będzie największa.
 
Co robić?
Na czym się skoncentrować?
Czego nie robić?
Co ograniczyć?
 
Oto mój przepis:
 
W pierwszej kolejności skoncentruj się na sprzedaży.
 
Na rynku zawsze są osoby, które są gotowe na zakup Twojej usługi tu i teraz!
 
Czyli w pierwszej kolejności powinniśmy się skoncentrować na przechwyceniu popytu, który już istnieje.
 
Sięgnijmy więc po nisko wiszące dojrzałe owoce 🙂
 
W tym celu wystarczy stworzyć prosty lejek sprzedażowy, który składa się z:
 
1. Reklamy, którą skierujemy do tych osób,
2. Formularza pozyskującego dane kontaktowe od tych osób,
3. Rozmowy telefonicznej, aby porozmawiać z osobą i sprzedać jej swoją usługę.
 
I tutaj uwaga, w niektórych przypadkach pierwsze efekty – klientów uzyskasz już w ciągu kilku godzin od uruchomienia takiej kampanii 🙂
 
Co robić dalej?
 
Jeśli taka sprzedaż będzie Cię zadowalać, to nic…
 
Coooo??!!!
 
Tak, jeśli jedna prosta strategia działa i przynosi Ci klientów, to czasami po prostu nie potrzebujesz niczego więcej!
 
A jeśli będziesz chciał pójść krok dalej?
 
To czas na drugi krok: Marketing.
 
Kiedy będziesz miał już działający lejek – czas na działania typowo marketingowe.
 
Zauważysz, że część osób, które się do Ciebie zgłoszą nie kupią od razu, bo Cię jeszcze nie znają, jeszcze Ci nie ufają, jeszcze nie są gotowe na zakup, albo to nie jest dla nich idealny moment.
 
Trzeba się tym zająć i uszczelnić nasz lejek. Jak?
 
Mamy tutaj dwa cele:
 
Aby zanim osoba, która się do Ciebie zgłosi, już dobrze znała Twoją markę, Ciebie i to w czym możesz jej pomóc.
 
Taki “ogrzany klient” jeśli do Ciebie trafi, daje Ci o wiele większą szansę, że kupi od Ciebie niż taki klient, który nigdy o Tobie nie słyszał i nic o Tobie nie wie.
 
Aby z osobami, które nie zdecydowały się na zakup od razu, prowadzić regularną komunikację – niektórzy nie kupią za pierwszym razem, to normalne.
 
Czasem potrzeba kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt styków z Twoją firmą / marką, aby ktoś w ostateczności przekonał się i kupił.
 
Oto prosty nieskomplikowany przepis na skuteczny marketing i sprzedaż w Twojej firmie usługowej.
 
Jeśli w ten sposób podejdziesz do swojego marketingu i sprzedaży, to zobaczysz, że zaoszczędzisz tony czasu, budżetu i swojej energii – a klientów będzie Ci przybywać i sprzedaż pójdzie do góry!
 
Aby jednak nawet taka strategia działała i przynosiła klientów potrzeba to zrobić dobrze, bo po drodze czeka Cię wiele pułapek i błędów, które możesz popełnić.