Dziś porozmawiamy sobie o 2 miejscach, przez które tracisz klientów.
Te luki wychwyciłem podczas rozmów telefonicznych z Wami.
Bez zbędnych wstępów:
- Niskie zasięgi -> niska świadomość marki
Aby klient w ogóle rozważył zakup Twojej usługi, to musi najpierw wiedzieć, że istniejesz. Niby oczywiste, ale nie do końca…
Skąd mamy niby wiedzieć, czy klienci są nas świadomi?
Tę informację możemy sprawdzić po jednym ważnym wskaźniku. Zasięg!
Jeśli informacja o Twojej firmie dociera do małego grona ludzi, to oznacza, że mała liczba tych ludzi o Tobie wie. A skoro tak jest, to nie dziw się, że masz mało zapytań i zgłoszeń.
Co trzeba więc zrobić? Nawet jeśli to wydaje się sensowne, to nie kupuj reklam z celem zasięgi -> aktywność. Dlaczego? Np. w systemie Facebook Ads trafisz wyłącznie do ludzi, do których nikt nie chce docierać… To nie są Twoi klienci. Funkcja „promuj post” również według moich doświadczeń działa podobnie.
Regularne wrzucanie postów, rolek, pozycjonowanie wizytówki google -> tak, ale pamiętaj to są strategie organiczne i dające korzyść długofalowo i aby wypracować tutaj odpowiednie zasięgi potrzeba czasu 🙂
Lepiej – możesz upiec jak ja to nazywam dwie pieczenie na jednym ogniu.
Ustaw kampanie albo typowo sprzedażowe, albo pozyskujące kontakt, albo z lead magnetem -> strategia tutaj będzie zależała od tego co sprzedajesz, za ile, do kogo i jak długo trwa proces decyzyjny.
Taka reklama wygeneruje Ci zasięgi + będzie sprzedawać.
W teorii brzmi banalnie, ale aby to ustawić tak, aby działało, potrzebujesz odpowiedniej wiedzy i wsparcia. W mentoringu mogę Ci pomóc.
- Brak mechanizmu konwersji -> ludzie nie zgłaszają się do Ciebie i nie kupują.
Jeśli robiłeś kiedykolwiek reklamy, to gdzie kierujesz swój ruch?
Najczęściej widzę, że wysyłacie go na swoją stronę główną. To duży błąd, przez który kampanie nie działają i nie przynoszą efektów.
Albo robisz jakieś działania marketingowe, np. prowadzisz swoje profile społecznościowe, ale element pozyskania zgłoszenia pozostawiasz przypadkowi.
Aby zacząć sprzedawać swoje usługi w sposób powtarzalny, przewidywalny i opłacalny potrzebujesz mieć dobrze zaprojektowany mechanizm konwersji.
Celem tego jest sprawienie, aby pozyskać kontakt od potencjalnego klienta, albo aby sprzedać swoją usługę -> tutaj również te elementy zależą od Twojej usługi 😉
Dobrze dopracowany mechanizm konwersji działa jak legalna drukarka do pieniędzy. Inwestujesz w reklamę 100 zł, a wyciągasz z tego 1000-2000 zł.
W usługach klienci w mentoringu osiągają takie efekty, więc można 😉
#mentoring #pomoc #szkolenie #sprzedaż #efekty #zysk #klienci