Dziś kontynuujemy ultra ważny temat:
Dlaczego Twoi potencjalni klienci od Ciebie nie kupują tyle ile chciałbyś, żeby kupowali?
Co sprawia, że nie podejmują decyzji zakupowych kupując Twoje usługi, produkty czy szkolenia?
Dziś kolejne 2 powody:
Powód 5. Są pilniejsze tematy / zakupy / wydatki
Kiedy składamy ofertę naszym klientom nie jesteśmy jedyni.
I nie chodzi tutaj wyłącznie o naszą konkurencję, ale o wszystkich, którzy walczą o uwagę i pieniądze Twojego klienta.
Twój klient kupuje to, co w danym momencie jest dla niego najważniejsze.
Każdy klient niezależnie ile zarabia, ma zawsze ograniczone zasoby pieniężne i nie kupi wszystkiego.
Musi dobrze wybierać i podejmować mądrze decyzje.
Co zrobić w takim przypadku?
Przede wszystkim to, co Ty sprzedajesz musi być dla klienta w danym momencie najważniejsze. Czyli musi być to dla niego rzeczywistą i realną wartością, którą potrzebuje.
Jeśli próbujesz sprzedawać usługi / produkty / szkolenia, które tej wartości nie dają klientowi, to ciężko będzie Ci sprzedawać.
Było też o tym w 2 powodzie, przez który klienci nie kupują: nie widzę w tym wartości. Pamiętasz?
Pamiętaj, że najważniejsze dla Twojego klienta są te obszary:
- Zdrowie
- Finanse
- Władza
- Komfort
- Czas
- Rozwój
- Wygląd
- Bezpieczeństwo
- Relacje
- Przyjemność
- Doświadczanie
- Szczęście
Celem Twojej komunikacji jest zmiana z:
Są pilniejsze tematy / zakupy / wydatki -> TO JEST TERAZ NAJWAŻNIEJSZE!
Powód 6. Nie potrzebuję tego teraz.
Ten powód łączy się z poprzednim dość ściśle.
Pomimo, że Twoi klienci mają różne problemy, potrzeby, cele i marzenia to zawsze tylko kilka w danym momencie jest dla Twojego klienta najważniejszych.
Które?
Te, który go najbardziej bolą lub te, które w danym momencie chce najbardziej osiągnąć, zdobyć lub spełnić.
Co tutaj możesz zrobić?
Tutaj po prostu trzeba zająć się motywacją klienta.
Motywacje mamy dwie:
Wewnętrzną i zewnętrzną.
Wewnętrzna motywacja jest zazwyczaj po stronie klienta. Może się ona wzbudzić pod wpływem jakiegoś określonego bodźca lub sytuacji.
Np. klient usłyszał jakieś słowa, które mocno na niego wpłynęły.
Poprzez naszą komunikację możemy mieć na nią wpływ – bo to my możemy dać mu ten bodziec 😉
Zewnętrzna motywacja to wszystkie promocje, deadline, okazje, ograniczenia ilościowe i czasowe. Czyli uciekająca okazja.
Te elementy również powinniśmy w mądry sposób wykorzystywać w naszym marketingu i sprzedaży.
Celem Twojej komunikacji jest zmiana z:
Nie potrzebuję tego teraz -> TO JEST PILNE I MUSZĘ TO KUPIĆ!
To jest 3/4 tego co dla Ciebie przygotowałem. Wkrótce oczekuj ostatniej części.