Jak ulepszyć działania marketingowe w usługach?
Coraz więcej osób uświadamia sobie siłę i potęgę, jakie może przynieść wdrożenie właściwych działań marketingowych w swojej firmie.
A to oznacza:
Twoja konkurencja nie śpi, tylko prężnie działa.
Skutkiem tego jest, że gra pod tytułem pozyskanie klientów staje się coraz trudniejsza.
Koszty reklam nieustannie idą do góry,
Stawki za wyświetlania i kliknięcia rosną,
Coraz trudniej trafić do nowych klientów,
Spada skuteczność sprzedaży,
Coraz trudniej się wybić,
Ostateczny koszt pozyskania klienta staje się dość spory i coraz mniej opłacalny,
Co robić w takim przypadku?
Rozwiązanie w teorii jest proste, jednak w praktyce wykonanie tego piekielne trudne.
Co więc robić?
Nie ma tutaj jedynego i idealnego rozwiązania, ale podzielę się tym, które u mnie i u moich klientów świetnie się sprawdza.
Po pierwsze: Lepsze rozumienie swoich klientów niż Twoja konkurencja.
Po drugie: Bardziej dopasowane i skrojone oferty dla Twoich klientów,
Po trzecie: Mądrze zbudowany system marketingowo sprzedażowy,
Po czwarte: Napędzanie tego systemu odpowiem ruchem.
Po piąte: Umiejętności sprzedażowe, by zwiększyć powodzenie w sprzedaży,
Po szóste: Dostarczanie efektów swoim klientom, aby chcieli powracać i regularnie korzystać z usług,
Po siódme: Zadbanie o to, aby klienci aktualni zostali z nami jak najdłużej – zwiększając wartość klienta w czasie,
Po ósme: zadbanie o to, aby każdy zadowolony klient pomógł Ci w pozyskiwaniu nowych klientów.
Po dziewiąte: Marketing, zasięgi i dobra komunikacja, aby to wszystko działało jak dobrze naoliwiona maszyna 🙂
Tyle i aż tyle.
Zauważ też, jak każdy z tych elementów ma na siebie ogromny wpływ i ze sobą koreluje na zasadzie trybików.
Jeśli jeden jest zepsuty lub nie działa prawidłowo, to inne elementy również się sypią.
A Ty co o tym myślisz?