Dziś opowiem Ci o kluczowych wskaźnikach, które warto znać i warto monitorować, by móc lepiej zarządzać swoim marketingiem i sprzedażą.
Więc idźmy po kolei:
Zasięgi: Ten wskaźnik pokazuje do jak dużej liczby docierają Twoje komunikaty i treści marketingowo-sprzedażowe.
W teorii im większe zasięgi tym lepiej. W praktyce różnie to bywa, bo chodzi też o jakość osób, do których docieramy. Niemniej jednak warto monitorować tą daną.
Zaangażowanie: Kolejna rzecz, na którą warto zwracać uwagę jest zaangażowanie. Czyli chodzi o akcje, które wykonuje użytkownik w stosunku do Twoich treści i działań.
W tym, jaka jest aktywność wobec Twoich postów, ile osób w nie klika, lajkuje, komentuje lub udostępnia. Zaangażowanie to również kliknięcia i przejścia na Twoją stronę internetową.
No bo taki użytkownik wykonuje pod wypływem naszego komunikatu konkretną i określoną akcję.
Mikro konwersje: Czyli wszystkie zdarzenia, które przybliżają Twojego użytkownika do zakupu.
W zależności od Twojej strategii mikro konwersjami może być:
– wejście na konkretną stronę z ofertą,
– wypełnienie formularza,
– zostawienie danych kontaktowych,
– przejście do koszyka,
– zapis na newsletter,
– kliknięcie linku w e-mailu,
– wysłanie zapytania,
– ilość umówionych rozmów,
– ilość przeprowadzonych rozmów, etc.
Te informacje również warto monitorować i znać.
Główna konwersja: Najczęściej tutaj mamy do czynienia ze sprzedażą. Czyli ile osób w naszym lejku w ostateczności kupiło naszą usługę lub produkt.
Oprócz ilości konwersji warto mierzyć sobie jej wartość. Czyli jaka jest średnia wartość koszyka zakupowego Twojego klienta.
CLV: wartość klienta w czasie. Czyli ile zostawia na stole 1 pozyskany klient w dłuższej perspektywie czasu.
Dzięki znajomości tej wartości jesteś bardziej świadomy swoich przepływów i możesz lepiej oszacować, na jaki koszt możesz sobie pozwolić, by pozyskać kolejnego jednego klienta.
Koszty marketingu / sprzedaży: Czyli jakie są wydatki na marketing, reklamę i sprzedaż. Tak, aby w mądry sposób planować swój budżet reklamowy i nim dobrze zarządzać.
Koszty marketingu / sprzedaży to nie tylko koszty związane z wydatkami reklamowymi, ale wszystkie inne koszty dookoła. Reklama, Narzędzia, Obsługa, Prowizje etc.
ROAS: Czyli zwrot z wydatków na reklamę (Return on Ads Spend). Czyli tutaj również chodzi o sprawdzenie jak bardzo opłacalne są nasze działania marketingowo-sprzedażowe.
ROI: Czyli ogólny zwrot z inwestycji. Tę wartość również warto znać w swoim biznesie, by być świadomym jak efektywne są nasze działania biznesowe, marketingowe i sprzedażowe.
Spojrzenie na te wskaźniki i ich audyt da Ci szybkie spojrzenie na kondycję i efektywność Twojego marketingu i sprzedaży.