👉Jak się wyróżnić gdy wydaje Ci się, że sprzedajesz to samo co inni?
Weźmy sobie na przykład branżę fryzjerską.
Można powiedzieć, że wszędzie to samo.
Podobne ceny, podobny zakres usług, podobny wystrój, podobny proces wykonywania usługi.
Czym więc się wyróżnić?
Tu szczegóły mają znaczenie.
Podam Ci to na moim własnym przykładzie z perspektywy klienta.
❌Poprzednie salony: zawsze czekałem albo w długich kolejkach, albo musiałem umawiać się telefonicznie. Kiedy nawet umówiłem się telefonicznie to i tak musiałem czekać…
✅Aktualny salon: w wygodnej aplikacji na telefonie ustalam zakres usługi, datę i godzinę. Kiedy pojawiam się to mój Barber już na mnie czeka.
❌Poprzednie salony: Usługi robione na ilość, a nie na jakość. W niektórych przypadkach byłem przysłowiowym klinem. Serio tak mi powiedział jeden fryzjer, podczas umawiania kolejnej wizyty.
✅Aktualny salon: Barber strzyże mnie równe pół godziny. Wykonuje wszystko dokładnie i precyzyjnie.
❌Poprzednie salony: Brak jakichkolwiek standaryzacji usług. Raz mi proponują mycie głowy, a raz nie. Raz wykańczają dokładnie, a raz robią na szybko.
✅Aktualny salon: Za każdym razem dokładnie ta sama procedura. Od strzyżenia, po wykończone, umycie włosów aż po wyperfumowanie.
Można znacząco się wyróżnić robiąc to samo co inni?
Można!
Takie możliwości są w każdej branży 😄
Jak to zrobić?
Po prostu dowiedz się, na czym zależy Twoim klientom i z czego są niezadowoleni? Zawsze znajdzie się miejsce do poprawy!
Jak dowiedzieć się, na czym zależy Twoim klientom?
Po prostu ich zapytaj!
Sam regularnie zadaję moim klientom te pytania:
- Czy i jak bardzo jesteś zadowolony ze współpracy ze mną? Co w niej najbardziej sobie cenisz? Opisz swoje doświadczenia.
- Czy jest jakieś „coś” w naszej współpracy, co Ci nie pasuje lub się nie podoba?
- Co według Ciebie mógłbym poprawić w moich usługach?
- Czy i dlaczego skorzystałbyś z moich usług ponownie?