Jako specjalista widzę, jak łatwo popełnić w marketingu bardzo wiele błędów.

Błędów, które często są bardzo kosztowne. 

To nie tylko stracone pieniądze i stracony czas, ale przede wszystkim to stracona nadzieja. 

Nadzieja na to, że dzięki inwestycji w marketing jesteś w stanie szybko pozyskiwać nowych klientów i zbudować świetnie działającą Firmę.

W wielu przypadkach marketing, zamiast zwiększać sprzedaż i przynosić pieniądze staje się jedynie niepotrzebnym kosztem.

A powinno być odwrotnie. Marketing powinien być inwestycją, która się zwraca i generuje przychody.

I tu pojawia się pytanie:

“Jak dobrze robić marketing w swojej firmie, aby pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?”

Rozmawiając z Przedsiębiorcami, którzy chcieliby pozyskiwać więcej klientów na swoje usługi lub produkty za pomocą marketingu zauważyłem, że większość wpada w ogromną pułapkę!

Kosztującą ich nawet dobre kilka tysięcy złotych 😡 (Zaraz to udowodnię).

Oczywiście to nie jest ich wina…

Przez różne agencje marketingowe, ekspertów, specjalistów i szkoleniowców od marketingu słyszą lub widzą wiele różnych strategii i działań marketingowych, które powinni podjąć u siebie.

Często są to działania lub strategie, które z góry są skazane na porażkę.

Przedsiębiorcy nie mając w jednym palcu całego internetowego marketingu wybierają, to co zostało im dobrze sprzedane.

Wpadają w błędne koło „Agencji Marketingowych”.

I zamiast wybrać najprostszą drogę, to wybierają najdłuższą, najtrudniejszą i najbardziej kosztowną.

Jak to wygląda w praktyce⤵⤵

Przedsiębiorca, który chce pozyskać nowych klientów za pomocą marketingu często słyszy: 

❌Załóż stronę internetową

…by potencjalni klienci mogli zobaczyć czym się zajmuje i jakie usługi lub produkty oferuje.

Inwestuje w taką stronę kilka, lub nawet kilkanaście tysięcy złotych. 

Potem dowiaduje się, że sama strona to za mało. Żeby to miało sens, znów słyszy…

❌…że, stronę trzeba wypozycjonować w Google. 

Bo po co strona internetowa, na którą nikt z potencjalnych klientów nie wchodzi?

W większości przypadków po kilku miesiącach płacenia za pozycjonowanie….

…ruchu na stronie ani klientów wcale nie widać, bo… 

… żaden specjalista od SEO🤦‍♂️ nie powie trzech ważnych rzeczy, o których wiadomo już na samym początku:

🚫Żeby wejść na pierwsze pozycje w wyszukiwarce potrzeba wielu miesięcy pozycjonowania, rozbudowania strony, tworzenia nowych treści…

🚫Najczęściej wyszukiwane frazy są już okopane przez największe firmy, gdzie często działa sztab prawdziwych pozycjonerów. Bardzo trudno się jest przebić.

Dlatego też… 

🚫 Około 90% firm pozycjonerskich, z którymi miałem styczność pozycjonuje stronę klienta na słowa kluczowe, które bardzo mało osób wpisuje w wyszukiwarkę!

Łatwo wypozycjonować, bo nikt o te słowa kluczowe się nie bije. Kiedy już uda się wejść na pierwsze pozycje, to niestety ilość zapytań na usługi lub produkty w Google jest mała, bo mało osób wpisuje dane hasło!

To kolejne tysiące złotych wyrzucone w błoto, bo średnio taka usługa pozycjonowania kosztuje 1000 zł / mc

A to nie wszystko… kolejną rzeczą, którą przedsiębiorca słyszy, kiedy pozycjonowanie nie działa:

❌To może płatna reklama w wyszukiwarce Google.

Dzięki temu nie trzeba będzie pozycjonować strony, a taka reklama przecież pojawi się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce, na każde słowa kluczowe, jakie tylko się chce!

Po przepaleniu kilkuset lub kilku tysięcy złotych znów słyszy, że niestety, ale strona nie konwertuje i że to się nie opłaca. Musi zrobić lepszą stronę…

I ta historia zatacza nowe koło… 

Sfrustrowany Przedsiębiorca, szuka dalej rozwiązań, aby pozyskiwać klientów…

Bo przecież chce, aby jego firma się rozwijała, a do tego potrzebni są klienci i sprzedaż.

I znów natrafia na porady w stylu:

❌Załóż Fanpage na Facebooku, Prowadź Instagrama

Skoro nie działa strona internetowa, ani pozycjonowanie, ani reklama Google to teraz czas zacząć działać w social mediach. 

Załóż swój Fanpage i konto na Instagramie.

Publikuj atrakcyjne posty.

Do tego nagrywaj relacje stories.

I tutaj przedsiębiorcy natrafiają na kolejny problem: 

🚫Na nowych fanpage te posty prawie do nikogo nie docierają (widzisz je Ty, Twoja rodzina i znajomi).

🚫A na dużych fanpage zasięgi są regularnie ucinane i posty trafiają do coraz to mniejszej publiczności… 

Tych działań mógłbym wymienić jeszcze wiele… 

“nagrywaj filmy na YouTube”,

“publikuj na LinkedIn”,

“nagrywaj podcasty”,

“prowadź grupę na Facebooku”,

“nagrywaj na TikToku”

“pisz bloga”,

“rób infuence mareting”,

“buduj bazę e-mail”

Przedsiębiorca, zamiast zająć się swoim biznesem, robieniem usług, sprzedażą produktów i zarabianiem pieniędzy, to ma jedynie całą masę strategii marketingowych i zadań do wykonania, które niekoniecznie przełożą się na sprzedaż.

Niestety tak wygląda droga wielu przedsiębiorców, którzy chcą pozyskiwać klientów na swoje usługi i produkty w internecie.

❌brak efektów, 

❌brak klientów,

❌wydawanie pieniędzy na nierentowne działania, 

❌skakanie od jednej strategii marketingowej na drugą,

❌frustracja tym, co się robi, 

❌wiązanie ledwo koniec z końcem,

Czy naprawdę, tak to musi wyglądać?

Czy naprawdę chcesz doświadczyć tego na własnej skórze jednocześnie tracąc wiele tysięcy złotych?

Nikt raczej nie chce…

👉Pewnie zastanawiasz się teraz, czy istnieje jakaś prostsza metoda, aby regularnie wręcz codziennie pozyskiwać nowych klientów przez internet?

Oczywiście, że tak!

Na postawie już ponad 6-letniego doświadczenia w marketingu. 

Popełniając chyba wszystkie błędy, jakie można popełnić w marketingu.

Obsługując małe, średnie i duże firmy.

Zarządzając budżetami moich Klientów na poziomie 3,4,5 a nawet 6 cyfrowych kwot miesięcznie.

Odkryłem co tak naprawdę działa i opracowałem unikalną metodę pozyskiwania klientów dla większości firm z bardzo dużą skutecznością. 

Zaraz Ci ją przedstawię.

Zauważyłem, że marketing może być banalnie prosty i nie ma totalnie co go komplikować.

I abyśmy się dobrze zrozumieli: nie twierdzę, że te powyższe działania są do niczego i nie warto ich robić.

Warto je robić. Jednak to są takie porozrzucane puzzle. A Ty potrzebujesz pełnego obrazu.

Dlatego warto to wszystko osadzić w pewnym kontekście i dobrze poukładać!

👉I dochodzimy tu do sedna marketingu, który, w moim odczuciu działa najlepiej.

Tzn. Zbuduj proces marketingowy, przez który mają przejść Twoi potencjalni klienci, tak aby stali się Twoimi klientami.

Chodzi o zbudowanie schematu marketingowego odpowiadającego na to, w jaki sposób klienci kupują Twoje produkty i usługi.

Dla przykładu zobacz jak wygląda aktualny lejek, w którym właśnie uczestniczysz będąc na moim blogu i czytając ten tekst (tak jesteś na jednym z etapów marketingowych – ARTYKUŁ).

Ten proces składa się z kilku elementów.

1. Reklama kierująca na artykuł.

Właśnie czytasz ten artykuł, bo wyświetliła Ci się reklama, przeglądając Facebooka lub Instagrama. Kliknąłeś nią i jesteś.

(Oczywiście mogło się zdarzyć, że trafiłeś tutaj z innych źródeł ruchu. Jak wyszukiwarka Google, może ktoś Ci ten artykuł polecił, zobaczyłeś go na grupie na Facebooku itd. Jednak głównym zamysłem jest płatna. Wszystko inne to tzw. rykoszety.)

2. Artykuł

W tym miejscu jest artykuł. Moja usługa jest bardziej skomplikowana niż produkty powszechne. Dlatego do mojego schematu dodałem ten krok, przez który chcę, abyś przeszedł.

Na etapie artykułu pokazuję Ci pewne błędne ścieżki w marketingu internetowym, a następnie pokazuję Ci rozwiązanie. Celem tego jest z po pierwsze uświadomienie problemu i pokazanie działającego rozwiązania.

3. Re-marketing

Za pomocą zainstalowanego pixela Facebooka, system reklamowy Facebooka będzie wiedział, że tu byłeś. A ja skieruję do Ciebie inne reklamy, które chciałbym, abyś zobaczył.

Reklamy tylko dla osób, które były na tym artykule. W tym zobaczysz reklamę z zapisem na rozmowę.

4. Formularz Lead Ads

Jeśli zobaczysz moją reklamę, to prawdopodobnie klikniesz przycisk i pojawi Ci się formularz, w którym będziesz mógł się do mnie zgłosić w celu sprawdzenia, czy mogę Ci pomóc.

5. Dziękuję.

Na stronie dziękuję odeślę Cię do miejsca, które chciałbym, abyś zobaczył jeszcze przed rozmową. Co to będzie, to zobaczysz dopiero jak się zapiszesz na rozmowę.

6. Proces sprzedaży.

Nie będę tutaj ukrywał, ale chcę, abyś został moim klientem. Jeśli moje rozwiązanie będzie pasowało do Twojej firmy, to zrobię wszystko, abyś został moim klientem:)

Część osób, która przechodzi ten proces zawsze zostaje moimi klientami, a część nie. I to jest dla mnie jak najbardziej ok 🙂

I w ten sposób prowadzę marketing i sprzedaż krok po kroku..

Widzisz teraz różnicę pomiędzy chaotycznym działaniem, a precyzyjnym schematem marketingowym?

I tak wykorzystuje bloga…

I tak wykorzystuje Facebooka…

I tak wykorzystuję inne działania…

Jednak jest to poukładane w proces. Masz pełny obraz, a nie porozrzucane puzzle!

Na co dzień wdrażam w Firmach właśnie takie schematy marketingowo-sprzedażowe.

Zaczynając od prostych schematów, po bardzo złożone i skompliowane. W tym dla produktów powszechnie znaych jak i tych innowacyjnych.

U moich klientów często korzystam z jednego najprostszych schematów, który rewelacyjnie działa i nie kosztuje ich miliony!

Sprawdzi w wielu branżach i biznesach.

W tym firmach usługowych, produkcyjnych, sprzedażowych.

W tym dla większości firm usługowych ogólnopolskich i lokalnych

Branża Beauty – salony fryzjerskie, salony kosmetyczne, kliniki medycyny estetycznej

Branża Zdrowotna – gabinety stomatologiczne, lekarze, specjaliści, gabinety masażu, dietetycy

Branża Budowlana – usługi budowlane, usługi wykończeniowe, pielęgnacja ogrodu, usługi instalacyjne

Branża Fitness – siłownie, trenerzy personalni, dietetycy

Branża Gastronomiczna – jedzenie na dowóz, organizacja imprez, zakupy na dowóz

Branża Edukacyjna – szkoły językowe, szkolenia stacjonarne

Branża Ślubna – wynajem sal, fotografia,

Branża Motoryzacyjna – wynajem, holowanie, usługi napraw

Branża Poligraficzna – ulotki, usługi wydruków,

Branża Turystyczna – organizacja wyjazdów, obozy sportowe, wyjazdy i szkolenia narciarskie, wyprawy rowerowe

Branża Marketingowa – tworzenie stron, prowadzenie profili społecznościowych, copywriting, reklama

Itd…

Dla większości produktów

Branża Motoryzacyjna – sprzedaż samochodów, skup samochodów, flipy

Branża Budowlana – domy z drewna, materiały budowlane, materiały wykończeniowe, innowacyjne rozwiązania,

Branża Nieruchomości – wynajem, sprzedaż, flipy,

Branża Finansowa – pożyczki, kredyty, kredyty hipoteczne, kredyty dla firm

Branża Ubezpieczeniowa – ubezpieczenia na życie, OC, AC,

Branża Elektroniczna – systemy monitoringu, smart dom,

Itd…

Ten proces wygląda on w następujący sposób:

 

Jak widzisz jest on bardzo prosty wręcz banalny…

Jednak dzięki temu schematowi moim Klientom pomagam pozyskiwać dziesiątki potencjalnych klientów każdego dnia!

A schemat składa się z dwóch elementów:

1. Reklama Facebook

Za pomocą specjalnych kampanii reklamowych pozyskuję z rynku kontakty do osób, które są zainteresowane Twoim produktem lub usługą.

Używam do tego narzędzia Facebook Ads. Za pomocą specjalnie przygotowanych reklam na Facebooku potrafię wyławiać spośród wielu tysięcy osób, potencjalnych klientów.

Zainteresowane osoby widząc reklamę same się zgłaszają przez specjalnie przygotowany formularz „Lead Ads” lub poprzez „Messenger”. Stają się tzw. „Leadami”.

2. Te kontakty / zapytania obsługują moi klienci, czyli przechodzą przez proces sprzedaży.

W zależności od branży skuteczność na takich leadach wynosi od 10% (w tych produktach bardziej złożonych) do nawet 90% (przy produktach powszechnych).

Marketing wykorzystuje się do generowania leadów.

Czyli automatycznego wyszukiwania potencjalnych nowych klientów. A sprzedażą zajmuje się już klient lub jego dział handlowy.

Widzisz już ten potencjał? Tak, nie?

Zobacz wiec jak co chwilę zgłaszają się klienci podczas takiej kampanii:

Poniżej masz przykład reklamy kierowanej do Messegnera.

Podsumowanie

Aby robić dobry marketing, nie wystarczy robić jakieś działania marketingowe, ale trzeba je precyzyjnie ułożyć i zaplanować.

Tak, aby osoby przechodzące przez ten proces zostawały Twoimi klientami.

Na początku wystarczy podstawowy schemat pozyskiwania klientów, gdzie za pomocą specjalnej reklamy na Facebooku wyławiasz spośród tysięcy osób swoich potencjalnych klientów.

Później taki lejek rozbudowujesz o nowe elementy. Dodajesz nowe źródła ruchu. Uszczelniasz miejsca, gdzie największy % klientów odpada.

Dostosowujesz komunikację do etapów zakupowych, na których są Twoi klienci.

Mam nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie bardzo wartościowy.