Jak poprawić sprzedaż swoich usług?
Dziś podzielę się z Tobą 5 krokowym procesem, który mi i moimi klientom pomaga w naprawie marketingu i sprzedaży.
Stosuję go zawsze gdy skuteczność marketingu i sprzedaży spada lub mówiąc wprost nie zawsze coś idzie po naszej myśli 🙂
Krok 1. Zbierz dane i znajdź możliwe przyczyny.
Tutaj po prostu sprawdzamy od a do z każdy element lejka i szukamy tzw. punktów załamania.
Punkt załamania to takie miejsce, gdzie widać ewidentnie, że tam po prostu coś działa źle.
Podczas takiej analizy dla przykładu możesz odkryć, że w dobrej cenie i regularnie generujesz leady.
Jednak większość rozmów z osobami, które się zgłosiły kończy się niepowodzeniem.
Mówiąc wprost masz zapytania, ale nie potrafisz zamienić ich na płacących klientów.
Mamy zebrane dane i wstępnie zdefiniowany problem. Możemy przejść dalej.
Krok 2. Znajdź możliwe przyczyny. Czyli dlaczego tak się dzieje?
I tutaj dla przykładu można natrafić na kilka różnych przyczyn.
Np.
Leady, które do Ciebie trafiają są słabej jakości.
Albo Twoje rozmowy sprzedażowe są prowadzone źle i zamiast przekonywać do siebie klientów, to ich tylko odstraszasz.
Albo to, co oferujesz – czyli Twoja oferta nie do końca jest wstrzelona w potrzeby klienta.
Albo nie masz dobrze ułożonego procesu sprzedaży i np. nie stosujesz regularnego followup.
Tutaj jak widzisz problem może być banalny do rozwiązania, albo problem leży o wiele głębiej. Np. Na poziomie Twojej oferty i niedopasowania jej do potrzeb Twoich klientów.
Krok 3. Możliwe rozwiązania.
Teraz trzeba zastanowić się, w jaki sposób można usprawnić lub naprawić te elementy, które nie działają.
I tutaj podam Ci kolejne przykłady.
Np. zamiast prowadzić rozmowy telefoniczne możesz przenieść te rozmowy na spotkanie on-line. O wiele lepiej będzie Ci zbudować relacje, będzie Ci lepiej prowadzić spotkanie, bo będziesz widział każdą reakcję klienta.
Zamiast ciągle gadać, może będzie warto zadać kilka kluczowych pytań naszemu klientowi i go zacząć słuchać.
Może warto zapytać klientów, którzy nam odmówili współpracy i zapytać, dlaczego tak się stało.
Można sprawdzić też zmienić nieco ofertę swoich usług, albo nieco inaczej ją przedstawiać. Np. zamiast 1 wariantu dać tutaj 3 do wyboru.
I tak dalej i tak dalej.
Krok 4. Wdrożenie działań.
Tutaj nasze pomysły musimy wdrożyć do życia i zacząć stosować.
Krok 5. Weryfikacja.
Na koniec sprawdzamy jaki efekt przyniosły nasze zmiany. Mówiąc wprost robimy ponową analizę wyników i sprawdzamy, czy nasze wskaźniki się poprawiły. Zazwyczaj wskaźniki się poprawiają.
Mam nadzieję, że od dziś zaczniesz stosować ten proces.
Jeśli podoba Ci się ten proces i mój sposób myślenia, to wiedz, że mogę popracować nad Twoim marketingiem i sprzedażą.
W moim programie mentoringowo-szkoleniowym spotykamy się raz w tygodniu, gdzie właśnie możemy na bieżąco popracować nad marketingiem i sprzedażą Twoich usług.