Jak poprawić sprzedaż swoich usług?

Dziś podzielę się z Tobą 5 krokowym procesem, który mi i moimi klientom pomaga w naprawie marketingu i sprzedaży.

Stosuję go zawsze gdy skuteczność marketingu i sprzedaży spada lub mówiąc wprost nie zawsze coś idzie po naszej myśli 🙂

Krok 1. Zbierz dane i znajdź możliwe przyczyny.

Tutaj po prostu sprawdzamy od a do z każdy element lejka i szukamy tzw. punktów załamania. 

Punkt załamania to takie miejsce, gdzie widać ewidentnie, że tam po prostu coś działa źle.

Podczas takiej analizy dla przykładu możesz odkryć, że w dobrej cenie i regularnie generujesz leady. 

Jednak większość rozmów z osobami, które się zgłosiły kończy się niepowodzeniem.

Mówiąc wprost masz zapytania, ale nie potrafisz zamienić ich na płacących klientów.

Mamy zebrane dane i wstępnie zdefiniowany problem. Możemy przejść dalej.

Krok 2. Znajdź możliwe przyczyny. Czyli dlaczego tak się dzieje?

I tutaj dla przykładu można natrafić na kilka różnych przyczyn.

Np. 

Leady, które do Ciebie trafiają są słabej jakości.

Albo Twoje rozmowy sprzedażowe są prowadzone źle i zamiast przekonywać do siebie klientów, to ich tylko odstraszasz.

Albo to, co oferujesz – czyli Twoja oferta nie do końca jest wstrzelona w potrzeby klienta.

Albo nie masz dobrze ułożonego procesu sprzedaży i np. nie stosujesz regularnego followup.

Tutaj jak widzisz problem może być banalny do rozwiązania, albo problem leży o wiele głębiej. Np. Na poziomie Twojej oferty i niedopasowania jej do potrzeb Twoich klientów.

Krok 3. Możliwe rozwiązania.

Teraz trzeba zastanowić się, w jaki sposób można usprawnić lub naprawić te elementy, które nie działają.

I tutaj podam Ci kolejne przykłady.

Np. zamiast prowadzić rozmowy telefoniczne możesz przenieść te rozmowy na spotkanie on-line. O wiele lepiej będzie Ci zbudować relacje, będzie Ci lepiej prowadzić spotkanie, bo będziesz widział każdą reakcję klienta.

Zamiast ciągle gadać, może będzie warto zadać kilka kluczowych pytań naszemu klientowi i go zacząć słuchać.

Może warto zapytać klientów, którzy nam odmówili współpracy i zapytać, dlaczego tak się stało.

Można sprawdzić też zmienić nieco ofertę swoich usług, albo nieco inaczej ją przedstawiać. Np. zamiast 1 wariantu dać tutaj 3 do wyboru.

I tak dalej i tak dalej. 

Krok 4. Wdrożenie działań.

Tutaj nasze pomysły musimy wdrożyć do życia i zacząć stosować.

Krok 5. Weryfikacja.

Na koniec sprawdzamy jaki efekt przyniosły nasze zmiany. Mówiąc wprost robimy ponową analizę wyników i sprawdzamy, czy nasze wskaźniki się poprawiły. Zazwyczaj wskaźniki się poprawiają.

Mam nadzieję, że od dziś zaczniesz stosować ten proces.

Jeśli podoba Ci się ten proces i mój sposób myślenia, to wiedz, że mogę popracować nad Twoim marketingiem i sprzedażą. 

W moim programie mentoringowo-szkoleniowym spotykamy się raz w tygodniu, gdzie właśnie możemy na bieżąco popracować nad marketingiem i sprzedażą Twoich usług.