Którą platformę wybrać do reklamy?
Facebook?
Instagram?
TikTok?
YouTube?
Google?
LinkedIn?
To pytanie ciągle zadają mi różne osoby.
Odpowiedź, którą mam, być może Cię zaskoczy.
Zacznijmy od tego, że to są tylko platformy, na których ludzie spędzają czas.
Często ci sami ludzie mają swoje konta na różnych platformach i z nich korzystają.
Ponoć według badań siedzimy na telefonach średnio około 6 godzin dziennie.
Przeglądamy Social Media, oglądamy filmiki na YouTube, słuchamy podcastów, czy sprawdzamy pocztę.
Przykładów daleko szukać nie trzeba. Sprawdź sam:
Na jakich platformach sam spędzasz swój czas i jak długo?
Dlatego uważam, że wybór platformy nie ma aż takiego wielkiego znaczenia.
Są pomiędzy nimi pewne różnice, ale ludzie, którzy na nich siedzą i spędzają czas, to są często Ci sami ludzie.
Oczywiście to fakt, że na jednej platformie spotkamy więcej ludzi o określonym profilu czy zainteresowaniach a na drugiej będzie ich mniej, ale to nie ma aż tak dużego znaczenia.
Dlatego jeśli platforma x Ci nie działa i nie przynosi klientów, to w większości przypadków nie jest to wina danej platformy.
Jeśli coś nie działa, to wina leży w zupełnie innym miejscu.
O tym opowiem Ci w kolejnym poście.
Wracając do tematu: to którą platformę wybrać?
Po pierwsze wybierz taką platformę, na której są Twoi klienci. W większości przypadków Twoi klienci są na każdej z nich 🙂
Po drugie wybierz tę, na której sam dobrze się czujesz i z łatwością przychodzi Ci jej obsługa.
Po trzecie pamiętaj o tym, że w ostateczności nie chodzi o te platformy – bo nasze komunikaty reklamowe kierujemy w ostateczności do ludzi, a nie algorytmów.
Daj znać co o tym myślisz?