7 powodów, dla których musisz robić skuteczny marketing swoich usług nawet jeśli aktualnie go nie potrzebujesz.
Wiesz, jaki jest największy powód, przez który firmy nie zajmują się na poważnie swoim marketingiem?
Brak budżetu?
Brak pomysłu?
Brak wiedzy?
Brak umiejętności?
Nie! Największym powodem jest wymówka w stylu.
“Nie potrzebujemy marketingu, bo sobie jakoś radzimy bez.”
Tzn. mamy wystarczającą liczbę klientów i to nam wystarczy.
Ale czy aby na pewno jak jest dobrze, nie potrzebujesz marketingu w swojej firmie?
Oto moich 7 powodów, dla których powinieneś zadbać zawsze o swój marketing bez względu na to jak dużo masz klientów.
- Rynek ciągle się zmienia. To, że miałeś i masz dziś zapchany kalendarz klientami, to nie oznacza, że zawsze tak będzie.
Na rynku może w każdym momencie pojawić się gracz lub gracze, którzy będą mieć lepszy marketing, lepszą technologię, lepszą ofertę i lepiej będą rozwiązywać problemy klientów.
Z drugiej strony może mocno spaść popyt na Twoje usługi. Tzn. Zmniejszy się liczba klientów, którzy chcą Twoich usług.
- Większa stabilność i przewidywalność.
Większość firm usługowych opiera głównie swoją sprzedaż na stałych klientach i na klientach z poleceń. Niestety te dwa źródła są bardzo nieprzewidywalne i nie ma się nad nimi żadnej kontroli.
Rozbudowując odpowiednio swój marketing i tworząc proces sprzedaży jesteś w stanie w bardziej kontrolowany i powtarzalny sposób zacząć pozyskiwać nowych klientów.
- Możliwość podnoszenia cen. Wiele osób podnosi swoje ceny, bo inflacja, bo rosną koszty… to ponosi marżę, ale sprawia, że spada liczba klientów.
Lepiej zrobić to nieco inaczej. Z doświadczenia wiem, że ten proces najlepiej przeprowadzać kiedy masz więcej zapytań i potencjalnych klientów niż jesteś w stanie obsłużyć.
Z większą pewnością siebie podniesiesz swoje ceny i nadal będziesz miał z kim pracować.
- Reguła niedostępności. Im bardziej masz zapchany kalendarz przez klientów, tym stajesz się bardziej niedostępny.
To ma ogromne plusy. Bo wybierasz z kim chcesz pracować i w oczach potencjalnych klientów, Twoja wartość rośnie. Bo coś, co jest dla nas niedostępne jest na ogół bardziej wartościowe.
- Większe możliwości.
Robiąc dobrze swój marketing i będąc znaną marką możesz na dalszych etapach rozwoju wchodzić we współprace z innymi osobami i firmami.
Tutaj zasada jest bardzo prosta. Nie ważne kogo Ty znasz, ale ważne jest kto zna Ciebie. Posiadanie rozpoznawalnej marki przyciąga innych ludzi do Ciebie i zawsze można z nimi zarobić więcej.
I jak sam wiesz “po znajomości” można dużo załatwić.
- Większa pewność siebie. Zdobycie właściwych umiejętności marketingowych i sprzedażowych pozwala na dużo większą pewność siebie niż bez tych umiejętności.
Wewnętrzny spokój, że niezależnie co by się działo, to zawsze sobie poradzisz w każdych warunkach jest czymś bezcennym.
- Możliwość wyboru. Kiedy masz więcej zapytań niż jesteś w stanie obsłużyć możesz pozwolić sobie na mówienie NIE.
Pomyśl co by było gdybyś mógł obsługiwać tylko takich klientów, z którymi chciałbyś pracować i spędzać czas? Albo tylko tych najlepiej płacących? To daje naprawdę ogromną dźwignię i przewagę nad całą resztą!
Dlatego jeśli chcesz na poważnie zabrać się za swój marketing i sprzedaż w swojej firmie usługowej pod okiem doświadczonej osoby, to w grudniu szukam 10 osób do programu mentoringowo-szkoleniowego.
W programie celujemy zbudowanie skutecznego systemu marketingowo-sprzedażowego, który da Ci od 20 do 100% większą sprzedaż w ciągu 100 dni. Gotowy podjąć wyzwanie? Napisz do mnie lub kliknij link i umów się na rozmowę: https://tomaszpaczkowski.pl/rozmowa/