Jak skutecznie rozreklamować swoją firmę i zacząć pozyskiwać setki klientów na swoje usługi?
Oto 7-krokowy proces, który zawsze się sprawdza:
1. Zwiad – każde działanie marketingowo-sprzedażowe powinno zacząć się właśnie od tego.
Tak jak się robi to przed bitwą, tak się to powinno robić w biznesie. Nie przez przypadek nazywamy to kampanią marketingową / sprzedażową.
Zwiad to nic innego jak dobre poznanie swojego rynku i klientów, do których chcemy trafić.
Znajomość ich problemów, celów, marzeń – i powodów, dla których mogą chcieć Twoich usług da Ci nieocenioną przewagę nad innymi.
2. Własne zasoby – przede wszystkim chodzi mi tutaj o zasoby w kontekście Twojej oferty i wyróżników Twojej marki.
Im znasz lepiej swoje mocne strony, ofertę i wyróżniki, tym lepiej sam możesz to później zakomunikować Twojemu rynkowi.
Dwa pierwsze podpunkty podsumowałbym tym cytatem:
„Kto zna wroga i zna siebie, nie będzie zagrożony choćby i w stu starciach.
Kto nie zna wroga, ale zna siebie, czasem odniesie zwycięstwo, a innym razem zostanie pokonany. Kto nie zna ani wroga, ani siebie, nieuchronnie ponosi klęskę w każdej walce.” Sun Tzu – Sztuka Wojny
3. Strategia – to nic innego jak pomysł na to jak zamieniać potencjalnych klientów na płacących klientów.
Można to robić oczywistymi sposobami, typu masz problem -> weź x, lub jeśli chcesz x, to kup y.
Ale można nieco bardziej ukrytymi -> wpadnij do nas na darmową kawę do 10:00
(…a kiedy już będziesz u nas, to przecież zawsze będziesz mógł coś kupić np. kanapkę na śniadanie..).
(…a jak już wpadniesz do nas kilka razy na kawkę, to wyrobisz sobie nawyk odwiedzania naszego miejsca i tak staniesz się naszym stałym klientem…).
4. Proces sprzedaży – wbrew pozorom nie powinniśmy zaczynać od marketingu, tylko powinniśmy w pierwszej kolejności skoncentrować się na sprzedaży. Od skuteczności Tego procesu zależą tak naprawdę Twoje efekty.
5. Lead Generation – aby coś sprzedać, musisz mieć komu to zrobić. Na pierwszy ogień musisz mieć ciągły i stały dopływ zapytań.
Można robić to metodami bezpłatnymi, ale najszybsze efekty osiągniesz inwestując w reklamę. Z pomocą reklam przechwyć popyt, który już istnieje.
6. Etap testowy – najczęściej pomijany, bo większość chce mieć wyniki tu i teraz.
Wykonaj 30-50 rozmów z potencjalnymi klientami. Złóż im ofertę. Zobacz jak na nią reagują. Czy kupują, czy nie. Sprawdź, jakie zadają pytania. Jakie mają obiekcje. Zweryfikuj, czy Twoja oferta odpowiada na ich potrzeby.
Jeśli to, co robisz działa idziesz bardzo dobrym torem. Jeśli nie, popraw!
7. Marketing – daj się po prostu poznać, zwiększ zasięgi, zbuduj lepsze relacje z ludźmi. Jak to robić?
Np. poprzez tworzenie wartościowych treści, publikacje swoich realizacji itp.
Marketing nie tylko da Ci większe zasięgi, ale również pomoże Ci w sprzedaży budując wśród potencjalnych klientów większą świadomość Twojego rozwiązania, oferty i marki.